Skip to main content
اخبار

به‌دنبال خلق آثار مفهومی و تعاملی هستیم

توسط 13 آذر 1400No Comments

به گزارش ستاد رسانه‎ای جشنواره بین‌المللی‌ هنرهای شهری مشهد، داور بخش یادمان‌های نوروزی جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد، رویکرد این دوره از جشنواره را تأیید آثار مفهومی و تعاملی دانست.

امیر خالقی پس از جلسه داوری رزومه در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار جشنواره گفت: امسال شاهد برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره هنرهای شهری مشهد هستیم. این جشنواره از ابتدا در سطح کشور پیشرو بوده است و مشهد اولین شهری بود که جشنواره هنرهای شهری را در این سطح برگزار کرد.

داور بخش یادمان‌های نوروزی از بخش نوروزگان افزود: این جشنواره هر سال قوی‌تر از سال گذشته اجرا شده است و امسال هم با اضافه‌شدن بخش بین‌المللی، دوباره در سطح کشور پیشروست. در این دوره رویکردی جدید داریم و قطعا حضور هنرمندانی از کشورهای دیگر که نگاه متفاوتی دارند، نقش بسیار مؤثری در رشد و ارتقای سطح هنری شهر مشهد خواهد داشت.

خالقی تصریح کرد: من تجربه شش دوره داوری این جشنواره را در بخش‌های المان، گرافیک محیطی، تزیینات و گلستان شهری دارم. این اولین‌بار است که بخشی از داوری براساس رزومه است. در دوره‌های گذشته ماکت‌ها دریافت می‌شد و براساس آن داوری می‌شد؛ اما این دوره در ابتدا هنرمند را براساس سطح هنری و تجربه باتوجه‌به شاخصه‌های مشخص سنجیدیم. در مرحله بعد، از این عزیزان دعوت می‌شود تا باتوجه‌به موضوعات و مکان رویدادها، ماکت‌ها را طراحی کنند.

او بیان کرد: رویکرد این دوره جشنواره تغییر کرده است و انتظار آثار متفاوتی داریم. امسال نگاه جشنواره به آثار، صرفا دوبعدی و تزیینی نیست و به‌دنبال آثار مفهومی و تعاملی هستیم.

ثبت یک نظر