Skip to main content
اخبار

جشنواره‎های بین‌المللی، دروازه ورود نگرش‎های تازه هنری هستند

توسط 13 آذر 1400No Comments

به گزارش ستاد رسانه‎ای جشنواره بین‌المللی‌ هنرهای شهری مشهد، داور بخش یادمان نوروزی جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد بر ضرورت پرهیز از تکرار و بازگرداندن جریان هنری به شهر مشهد تأکید کرد.

سید احسان مهدوی پس از نشست داوری رزومه هنرمندان بخش یادمان نوروزی از رویداد نوروزگان در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار جشنواره گفت: این جشنواره بخشی از جریان هنری در مشهد است که همچنان به راه خودش ادامه می‌دهد.

مهدوی بیان کرد: جلسه داوری امروز با دوره‌های گذشته متفاوت بود، چون اول از همه رزومه هنرمندان بررسی شد. چالش سختی بود، چون امکان داشت حقی ضایع شود. اما از جهتی خوب بود، چون به حرفه‌ای‌ها توجه ویژه‌ای شد. بخش تزیینات شهری جشنواره هم هست و هنرمندانی که در این بخش انتخاب نمی‌شوند، می‌توانند در آن بخش شرکت کنند، به‌ویژه دانشجویان و هنرمندان بااستعداد.

او ادامه داد: تغییر جذاب است و تکرار خطرناک و نتیجه‌اش تلخ خواهد بود. ما نگرانیم که این جشنواره به مد تبدیل شود؛ اتفاقی که صرفا باید باشد، بدون اینکه بیدانیم چرا. این خطرناک است و جشنواره همیشه باید با فکر و وسواس به پیش برود، تغییر کند، پوست بیندازد و حرف‌های تازه داشته باشد. امسال حرف‌های تازه زیاد است، ازجمله نوع داوری و بین‌المللی‌بودن جشنواره.

مهدوی تصریح کرد: بین‌المللی‌بودن راه ورود نگاه‌های تازه است، اما چالش خودش را دارد. ممکن است هنرمندان مشهدی احساس کنند که زمینه فعالیتشان کمتر می‌شود، اما این درست نیست و این عرصه‌ای است تا کنار هنرمندان بزرگ‌تر و باتجربه‌تر از سراسر دنیا، بیشتر رشد کنند.اتفاق خوب دیگر جانمایی است. در دوره‌های گذشته کار ساخته می‌شد و بعد برای آن دنبال جا و مکان بودیم. به‌همت دبیر جشنواره امسال این مسئله برطرف شده و بسیار اتفاق خوبی است.

داور بخش یادمان نوروزی جشنواره افزود: هنوز در حال‌وهوای خستگی تکرار سال‌های گذشته هستیم و شاید چند سالی طول بکشد تا به‌شکل جدید عادت کنیم و جشنواره پوست جدیدی بگیرد. این دوره نگاه جشنواره به هنر است تا سرگرمی؛ در سال‌های گذشته سرگرمی جای هنر را گرفته بود. می‌خواهیم هنر را دوباره به جریان شهری بازگردانیم چون سرگرمی فقط گذران وقت است اما هنر انسان‌ساز است.

ثبت یک نظر