Skip to main content
اخبار

رضایت 73 درصدی زائران از المان های نوروزی مشهدالرضا(ع)

توسط 22 فروردین 1401No Comments

به گزارش ستاد رسانه ای چهاردهمین جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد و بنا بر اعلام پژوهشکده زیارت و گردشگری دانشگاه فردوسی، ۷۵ درصد زائران مشهدالرضا(ع) در ایام نوروز 1401 از خدمات شهرداری مشهد اعلام رضایت کرده و 73 درصد نیز المان های نوروزی را جذاب ارزیابی کردند.

اکبری، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی در این باره اظهارداشت: میزان رضایت کلی زائران نوروز 1401 از خدمات شهرداری در استقبال از بهار در دامنه صفر تا 100 عدد 75.65 است. هم چنین 84.5 درصد از کسانی که به ایستگاه‌های استقبال از زائرین مراجعه کرده‌اند و 91.2 درصد از کسانی که به دکه‌های راهنمای زائر مراجعه کرده‌اند دارای رضایت متوسط و زیاد بوده‌اند.

وی می افزاید: بر اساس نتایج مطالعه، زائران گل‌های بولوارها و میادین در مجموع 73.6 درصد طرح‌ها را در حد متوسط و زیادی، زیبا و جذاب دانسته‌اند. هم چنین میزان رضایت زائران از پیگیری شکایت و درخواست های مطرح شده نیز 63.9 درصد بوده است.

به گفته اکبری، 81.7 درصد از زائران مورد پرسش نیز میزان اثربخشی طرح‌های هنری بر زیبایی شهر و 79.1 درصد تاثیر این المان‌ها را برای ایجاد حس شادی و نشاط زیاد و متوسط برشمرده‌ و همچنین 72.2 درصد از مردم نیز این طرح‌ها را متناسب با هویت معنوی شهر مشهد دانسته اند.

ثبت یک نظر