Skip to main content
اخبار

زیباسازی مشهد در بهار ۱۴۰۳ هدیه خادمان شهر به مجاوران و زائران

توسط 13 اسفند 1402No Comments

 

👤حجت‌الاسلام منصوریان؛ رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد:
🔹تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز فرصت بی بدیلی برای نشان جلوه زیبایی از فرهنگ ایرانی اسلامی برای مردم ایران فراهم کرده و شهر مشهد نیز بعنوان مقصد مهم سفر زائران و مجاوران، خود را با اقدامات متنوع فرهنگی و هنری برای نوروز متفاوت آماده می کند.
🔹وی ادامه داد: امسال فراخوان رویداد هنرهای شهری در چهار حوزه موضوعی ماه مبارک رمضان، نوروز ، امام رضا(ع) و ایثار و شهادت منتشر و در مجموع بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره در بخش های مختلف آن ارسال شد.
🔹علاوه بر همت وافر تمامی همکاران در زیباسازی شهری مشهد، هنرمندان نیز با تولید بیش از ۳۵۰ اثر هنری و ۶۰۰۰ متر نقاشی دیواری فاخر در خلق آثار هنری مناسب با حال هوای ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت مشارکت گسترده ای در این رویداد مهم داشتند.
🔹وی اضافه کرد: همچنین گروه های نمایشی و سرود محلات و مناطق در کنار هنرمندان حرفه ای این دو بخش، با محوریت هنرهای مردمی به ارایه توانمندی های خود در سطح مناطق شهری خواهند پرداخت.
🔹منصوریان ادامه داد: جشنواره هنرهای نوری هدیه شهرداری مشهد برای حال خوب مجاوران و زائران به شمار آمده و امسال دومین آوردگاه خود را در وسعت حدود ۶ هکتار با محوریت فناوری، سرگرمی و معنویت در محل بوستان کوهسنگی برگزار می کند. این رویداد بیش از ۴۰ اتفاق جذاب نوری درکنار رویدادهای فرهنگی و هنری جذاب برای مردم فراهم کرده که در نوبه خود در سطح کشور و منطقه برجسته است.
🔹وی بیان کرد: امسال هم چنین سطح گسترده ای از فضاآرایی‌های شهری، شهر را برای پیشواز از ماه مبارک رمضان و نوروز مهیا خواهند کرد.
🔹همچنین رویدادهای مختلف فرهنگی و گردشگری همزمان با ماه مبارک و بهار طبیعت در بوستان ها و مکان های عمومی در نظر گرفته شده که می تواند فرصت مناسبی بهره مندی خانواده ها و زائرین مهیا نماید.امیدواریم اقدامات در نظر گرفته بتواند بهاری بیاد ماندنی برای تمامی مجاورین و زائران فراهم کند.

ثبت یک نظر