Skip to main content
اخبار

طراحی و اجرا یادمان شهدای گمنام در دستور کار مدیریت شهری

رئیس اداره هنری و تبلیغات سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت:طراحی و اجرا 4 یادمان شهدای گمنام و 1 یادمان شهید مدافع حرم در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

علی مسافری در همین رابطه بیان کرد:شهر مشهد از گذشته تا امروز میزبان شهدای دوران دفاع مقدس بوده است که این موضوع برای این شهربسیار دارای اهمیت است و پیکر مطهر بعضی از این شهدا گمنام نزدیک به دو دهه دربوستان ها و مراکز عمومی شهر دفن شده اند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از
مقبره های شهدای گمنام دفاع مقدس از نظر یاد بود و مقبره هنوز تعیین تکلیف نشده اند ادامه داد:دوره ششم مدیریت شهری با جدیت این موضوع را در دستور کار قرار داده و طرح های بسیاری به منظور یادبود شهدا ارائه گردیده و بعد از جمع بندی پروژه ها و تائید نهایی طرح های مدنظر وارد فاز عملیاتی و اجرا خواهد شد.

مسافری همچنین توضیح داد:با همین محوریت طرح های مدنظر برای 4 یادمان شهدای گمنام در بوستان های کوهسنگی، ملت، ارم، اردیبهشت ارائه و این طرح هادر کارگروه های مختلف بررسی و وارد فاز استعلام و مناقصات شده است. همچنین 1 طرح نیز برای یادمان شهید مدافع حرم بوستان خورشید در مرحله اجرا قرار و زیر نظر مشاور قرار دارد که به زودی به اتمام می رسد.

رئیس اداره هنری و تبلیغات سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در خصوص مرکز فرهنگی و معراج شهدا نیز گفت:این مکان یکی از مراکز هویتی دوران دفاع مقدس در مشهد است که برای این مجموعه ایده های مختلفی ارائه شد و پس از بررسی نهایی، طرح تایید شده به مرحله اجرا رسیده است که با پیگیری های شهرداری منطقه 10 این پروژه وارد فاز اجرایی شده است.
هم چنین بازپیرایی مزار شهدا انقلاب اسلامی در بوستان آلاله در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است و طرح پیشنهادی نیز با مدیریت منطقه ۶ شهرداری مشهد وارد مرحله اجرا شد.

مسافری با اشاره به اهمیت المان ها و یادمان شهدای گمنام در بوستان ها و مراکز عمومی شهر مشهد بیان کرد:این اقدام در هویت بخشی به مزار شهدا و بهبود فضای معنوی شهر موثر است.

ثبت یک نظر