Skip to main content
اخبار

مشهد سرآمد تمام کشور در هنرهای شهری است

توسط 18 شهریور 1402No Comments

 

مهدی درویشی از اساتید دانشگاه هنر و داور بخش المان و آذین بهار ۱۴۰۲ ، در خصوص رسالت جشنواره هنرهای مردمی و اثرگذاری آن در فضای شهری گفت: با توجه به وجود بارگاه امام رضا علیه السلام در مشهد و اهمیت حضور شهروندان، مهمانان و زوار شراایط خاص و ویژه‌ای وجود دارد.
و با درایت مسئولان و خلاقیت هنرمندان در ایام نوروز باستانی که امسال با ماه مبارک رمضان متقارن شده در مسیر سال‌های گذشته ظرفیت جدید هنری در شهری ارائه می شود.

هنرهای شهری مناظر زیبا و محیط‌های فرحبخش تری ایجاد می کند و برای مخاطبی که با آن مواجه می‌شود امیدآفرینی و جلب رضایتمندی بوجود آورده که منجر به زیبایی و تعلیم شده و باعث تعالی فرهنگی و لطافت روح در شهر می شود.
وی افزود: از آنجا که مشهد سرآمد تمام شهرهای کشور در فضای هنری نوروزی است امیدست جشنواره از لحاظ کیفیت و خلاقیت رشد بیشتری داشته باشد.

درویش خاطر نشان کرد: جشنواره فرصت همکاری بین عموم برنامه ریزان شهری و هنرمندان است برای بهینه کردن مناظر شهری که طیف وسیعی از هنرمندان حرفه‌ای با سلایق مختلف در شکل‌گیری رویداد همکاری می‌کنند و این هنرمندان محدود به شهر مشهد نبوده.
هنرمندان صاحب سلیقه و سبک اند و باید از هنرمندان راهکار گرفته شود البته ملاحظاتی در نظر گرفته شود که از لحاظ زمانی و مکانی، جنس مخاطب، شهر مشهد و همزمان بودن با ماه مبارک رمضان طرح ها ارائه شود.

ثبت یک نظر