Skip to main content
اخبار

نفرات منتخب در بخش هنرهای تعاملی جشنواره هنرهای شهری مشهد اعلام شد

توسط 7 دی 1401No Comments

به گزارش دبیرخانه جشنواره هنرهای شهری مشهد،هیات داوران در بخش هنرهای تعاملی جشنواره هنرهای شهری مشهد ۱۴۰۲ با انتشار بیانیه ای،آثار و نفرات برتر را معرفی کردند؛متن بیانیه به شرح ذیل است:

به نام خدا

هیئت داوران بخش آثار هنرهای تعاملی جشنواره هنرهای شهری مشهد ۱۴۰۲ با تقدیر از برگزیدگان این رویداد، از عموم هنرمندان و فن آوران که با ارائه ایده و طرح های خود، به غنای جشنواره افزودند، تقدیر و تشکر می کند. با بررسی آثار این بخش از جشنواره(کارگاهی و آثار ثبت شده در سایت) و در نظر داشتن شاخصه های مورد تاکید در فراخوان، نکات ذیل در جهت تقویت ارائه آثار در سال های بعد پیشنهاد می‌گردد:

– آثار ارسالی این بخش اگر چه در مقایسه با دوره گذشته به مفاهیم مورد تاکید در فراخوان نزدیکتر شده اند با این حال، کیفیت ایده‌ها و طرح سناریوهای تعاملی آثار همچنان با انتظارات هیات داوران و برگزارکننده رویداد فاصله قابل توجهی دارد.
– الگو گرفتن از آثار اجرا شده در سطح بین المللی اگر همراه با ایده پردازی و انضمام محتوای مورد نظر در فراخوان، متناسب سازی آن با متن اجرای اثر و هویت ملی و منطقه ای نباشد، صرفا ساخت آثاری موجود و خالی از اندیشه و خلاقیت است. هنرمند می بایست سهم خود را در پدید آوردن آثار، جدی گرفته و حضور ایشان در اثر ارائه شده دیده شود.
– دقت در امکان سنجی اجرا از دیگر نکات مورد توجه برگزارکننده و هیات داوران است. طراحی و ایده پردازی بدون توجه به شرایط، لوازم و امکانات اجرا و پس از آن در تعامل با مخاطب و در فضای شهر، موجب رد شدن اثر ارسالی می شود.
هیئت داوران ضمن سپاس دوباره از همه شرکت کنندگان، ایشان را دعوت به تلاش مستمر و ارائه ایده های خلاقانه با استفاده از روش های نوین طراحی آثار و همچنین بهره گیری از سناریوهای جذاب تعاملی نموده و آثار ذیل را به عنوان منتخبین این بخش معرفی می نماید:

ثبت یک نظر