Skip to main content
اخبار

پایان مرمت یادمان «مادر» در مشهد

توسط 21 آذر 1402No Comments

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ترمیم و مرمت یادمان مادر به اتمام رسید. این المان یکی از آثار هنری خاطره انگیز در مشهد و اثر استاد حسین ماستیانی است که اکنون پس از گذشت نزدیک به دو دهه از نصب آن در میدان مادر، تبدیل به نماد هویتی و خاطره انگیز شهر مشهد مقدس شده است.

مسافری با بیان اینکه، هر سال تعداد زیادی اثار هنری شهری اعم از آثار دائم و موقت و دیوارنگاری های فاخر در فضای شهری ایجاد می گردد افزود: شهر مشهد به مدد همراهی و حضور هنرمندان خوش ذوق از اقصی نقاط ایران و هم چنین همراهی مدیران شهری، یکی از پویاترین شهرهای کشور در زمینه بهره گیری از هنر در بهبود سیما و منظر شهری و تقویت ارزش های هویتی در شهر است.

آثار دائم شهری نیز که مبتنی بر مولفه های متعدد کیفی و محتوایی تولید می گردد از مهمترین گونه های آثار هنر شهری است و شهر مشهد اکنون با تولید و نصب ۱۲۰ اثر هنری دائم در فضاهای شهری دارای جایگاه مطلوبی در کشور می باشد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری آثار فاخر شهری عنوان نمود: فرایند مرمت و نگهداری آثار در شهر مشهد به صورت مستمر در حال اجراست و از آنجا که معمولا زمان بر است سعی میشود در بازدیدهای سالانه با تعیین اولویت ها در خصوص ترمیم و بازپیرایی آثار اقدام گردد.

مسافری افزود: در سال گذشته ۶۰ اثر دائم و موقت شهری مرمت و بازپیرایی گردید و امسال نیز بیش از ۹۰ اثر دیگر در فرایند مرمت و ترمیم قرار دارد.

ثبت یک نظر