Skip to main content
اخبار

گرافیک شهری، فرصتی برای ترویج فرهنگ و خلاقیت در جامعه

توسط 25 بهمن 1403No Comments

احمد ‏ابراهیمی پور: داور بخش گرافیک جشنواره هنرهای شهری مشهد ۱۴۰۳

‏گرافیک محیطی، به ویژه گرافیک بیرونی، جمعیت بیشتری را جذب می‌کند و در نتیجه حساسیت آن بیشتر است. بنابراین، گرافیک شهری می‌تواند نقش ترویجی داشته باشد؛ یعنی یک موضوع را در راستای ترویج بیشتر آن در جامعه هدایت کند. همچنین می‌تواند به فرهنگ‌سازی کمک کند. اما برای این کار، نیازمند ایده‌های خلاقانه و بکر هستیم و نباید صرفاً به جنبه‌های تزئینی گرافیک بسنده کنیم.
‏به نظر من، ایجاد یک بخش مستقل و آزاد در گرافیک ضروری است. هنرمندانی که خلاقیت‌هایی در موضوعاتی خارج از موضوعات جشنواره دارند، بتوانند آثار خود را ارسال کنند. این کار باعث می‌شود تا طیف وسیع‌تری از موضوعات در آثار گرافیکی دیده شود و تنوع بیشتری در این حوزه ایجاد گردد.

ثبت یک نظر