Skip to main content
دسته بندی نشده

نصب ۱۸ المان تعاملی در شهر مشهد

توسط 20 فروردین 1401No Comments

رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: ۱۸ المان شهری که برای اولین بار نسبت به رفتار مخاطب واکنش‌نشان می‌دهد در سطح شهر نصب شده است.

“بهزاد چوپان‌کاره” با بیان این خبر اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد همزمان با آغاز قرن پانزدهم خورشیدی آغاز شده و از ۱۳ فضای کوچک مقیاس مفهومی معمارگونه (پاویون) و ۱۸ المان شهری تعاملی که در مقابل رفتار مخاطب واکنش نشان می‌دهد به‌وجود آمد؛ این رفتارها مانند نقاله‌خوانی و روشن شدن چراغ در مقابل انجام یک حرکت از طرف مخاطب که در ۱۳ سال گذشته در شهر المان هوشمندی وجود نداشته است.

چوپان‌کاره تصریح کرد: شهر مشهد به عنوان شهر برکت و کرامت نیازمند المان‌هایی در این حوزه هم بود و المان‌هایی با موضوع ایثار و فداکاری، از خود گذشتگی، امام رضا(ع)، زائران، خادمان بارگاه رضوی، شاهنامه و موضوعات نوروز و فرهنگ عام مردم در سطح شهر نصب شد.

رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: فرآیند چهاردهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد در حالت کلی شامل پاویون‌ها، یادمان‌ها، نقاشی‌های دیواری سطح یک، درخت و آب به معنای آب و زندگی در کنارهم، تقسیم می‌شد. همچنین اجرای ۹۰۰ نمایش خیابانی در سطح شهر، دو هزار اجرای سرود در ۴۰۰ نقطه شهری، اجرای ۴۰۰ بیلبورد و استرابورد شهری ویژه نیمه شعبان و نوروز مهدوی، مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که شهر را برای سال نو آماده کرد.

وی گفت: به طور کلی در هر منطقه حداقل یک پاویون یا یک المان‌ شهری موجود است که تمرکز فعالیت‌ها در حاشیه شهر مشهد بوده و همچنین ۳۷ آذین را در تکثیر ۲۲تایی در کل سطح شهر پیش‌بینی کرده‌ایم.

ثبت یک نظر