Skip to main content
دسته بندی نشده

برگزاری جشنواره المان‌های نوری در بوستان کوهسنگی

توسط 7 فروردین 1403No Comments

 

محمدرضا قلندر شریف؛ شهردار مشهدمقدس در برنامه زنده گفت‌وگو از شبکه خراسان رضوی:

امسال دومین دوره جشنواره هنرهای نوری را در کوهسنگی مشهد در وسعت ۶ هکتار خواهیم داشت و سوم فروردین؛ ساعت ۲۰؛ افتتاحیه رسمی این جشنواره است و هر شب از افطار تا سحر؛ این جشنواره برپا خواهد بود.

رویدادهای مذهبی و ملی و حماسی در این جشنواره تلفیق شده و رویکرد آن هم خانواده محور است و حتما خانواده‌ها از افطار تا سحر از این جشنواره بهره می‌گیرند.

این یک برنامه بی‌نظیر در سطح کشور است و مدت زمان آن نیز نسبتا طولانی است و فرصت برای بازدید خانواده‌ها فراهم است.

جشنواره هنرهای شهری و استقبال از بهار به بلوغ مناسبی رسیده؛ حدود ۱۵ میلیون بوته گل در سطح شهر کاشته شده و ۱۹ جشنواره گل‌آرایی با پراکندگی در سطح شهر داریم؛ ۱۱۰۰ المان گل نیز در سطح شهر پراکنده است؛ در هر موقعیت مکانی با یک موضوع و هدف خاص؛ این المانها جانمایی شده؛ برای مثال در میدان شهدا «تونل زمان» جانمایی شده است.

حدود یک ماه است رخداد «شهرتکانی» با محور رنگ‌آمیزی و گل کاری و … را داریم؛ همکارانم خستگی‌ناپذیر شهر را آماده استقبال از بهار می‌کنند.امسال المان‌ها در تمام شهر پررنگ شده؛ سراسر شهر باید بانشاط باشد و هدف‌گذاری شورای ششم شهر مشهد در حاشیه شهر ویژه است و خدمات عمرانی و… در این مناطق برجسته و در ارتقای کیفیت زندگی و حتی اشتغال‌آفرینی نیز موثر واقع شده است.

در ۵۰۰ نقطه مشهد امسال موضوع «پرده‌خوانی» را خواهیم داشت؛ موضوعی که شاید جوانان ما با آن آشنایی نداشته باشند؛ موضوعات مذهبی و حماسی؛ محور این «پرده‌خوانی‌ها» است و نقش مهمی در احیای سنت پرده‌خوانی خواهد داشت.

ثبت یک نظر