Skip to main content
اخباردسته بندی نشده

برگزاری جشنواره هنرهای شهری #بهار۱۴۰۲ با دریافت بیش از ۲هزار اثر/ تقویت بُعد مردمی در آثار هنری

توسط 12 بهمن 1401No Comments

علی مسافری، دبیر جشنواره هنرهای شهری شهرداری مشهد، در نشست خبری با اصحاب رسانه: در بهار۱۴۰۲ با توجه به تقارن آغاز ماه رمضان یکی از محورهای فراخوان منتشر شده به «رمضان» اختصاص داشته است.?

در ماه رمضان، یکی از موضوعات حائز اهمیت، زیست شبانه شهر بوده که مورد توجه قرار گرفته است. در این دوره سعی کردیم آثار از جنبه صرف زیباشناسی خارج شود و نگاه عمومی‌تری به آنها داشته باشیم. ادوار گذشته را آسیب‌شناسی کردیم تا آثار با کیفیتی استخراج کنیم؛ در گذشته شاهد تناقض ذاتی بین رویکرد جشنواره‌ای و کیفی بوده‌ایم.?

از مهرماه سال جاری، وارد فرآیند استقبال از بهار شدیم تا نیازهای شهر را از بسترهای غیر از فراخوان نیز آماده کنیم. از دیگر اقدامات می‌توان به پیش‌بینی «چالش‌های طراحی» اشاره کرد که هنرمندان جدیدی در بخش‌های آذین‌بندی و هنرهای تعاملی و نوری ثبت‌نام کردند. از هنرمندان با سابقه برای بازدید از نقاط مختلف سطح شهر، دعوت شد.

 جشنواره هنرهای شهری بهار۱۴۰۲ در ۸ بخش گلستان، هنرهای تعاملی شهری، آذین‌بندی شهری، آثار و آذین‌های نوری، دیوارنگاری، سرود، هنرهای نمایشی و هنرهای مردمی ویژه دهه مهدویت تعریف شده است.

۵۲۶ هنرمند در تمامی بخش‌ها شرکت کرده‌اند و ۲ هزار و ۵۹ اثر هنری دریافت شده که از این تعداد ۵۰۹ اثر را در فضای شهری و در بخش‌های مختلف کار خواهیم کرد. تمام مناطق شهری، به ویژه مناطق کم‌برخوردار با رویکرد عدالتی مورد توجه قرار گرفت و آثار را به فراخور این نیازمندی تقسیم‌بندی کرده‌ایم. با رویکرد تعاملی در نقاط مختلف شهر المان‌ها در ۳بسته مفهومی به ویژه کودکان تعریف شده است.

ثبت یک نظر