Skip to main content
اخبار

برگزاری رویداد «خیابان علم» در بوستان ملت

توسط 20 فروردین 1401No Comments

رویداد «خیابان علم» در بوستان ملت و در کنار المان جلوس نوروزی و رویداد «نوروز با علم» در رود پارک و در کنار پاویون خشت و خورشید خراسان در ایام نوروز برگزار شد.

رویداد «خیابان علم» با قسمت‌های مختلف علمی از جمله شگفتی‌های فیزیک، نجوم، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی در بوستان ملت در ایام عید نوروز در بوستان ملت برگزار شد.

در تور “سرزمین دانایی”؛ بازدیدکنندگان می‌توانستند با آناتومی بدن کودکان و بزرگسالان آشنا شوند؛ همچنین غرفه‌های فیزیک، تالار آیینه با یک فضای اوپتیکی و نوری، اکولایزر آتش و آیینه من و تو دراین تور علمی همراه با حضور کارشناسان برپا بودند.

در بخش دیگر این رویداد بازی‌های فکری و علمی شامل بازی‌های رومیزی و بازی‌های کودکانه و همچنین بازی‌های دورهمی و خانوادگی مانند بازی شهروند هر روزه، بعد از ظهر اجرا شدند.

در یک بخش ویژه، تردستی‌های علمی همراه با استندآپ و ایجاد فضای شاد خانوادگی اجرا شد و رویداد خیابان علم همراه با مسابقات علمی شامل ساخت موشک کاغذی، موشک آبی، سازه‌های ماکارونی، اوریگامی و سازه‌های کاغذی بود.

ویژه برنامه «نوروز با علم» نیز با موضوعات افلاک نمای دیجیتال، رؤیت هلال ماه، مسابقات رباتیک، بازی‌های فکری رومیزی، اَبر دومینو و مشاوره خانواده برگزار شد.

در قسمت افلاک‌نما به نوعی شبیه سازی نجوم انجام شد و مخاطبان می‌توانستند آشنایی بیشتری در این حوزه پیدا کنند؛ همچنین مسابقات ربات جنگجو، کار با این ربات و آموزش رباتیک نیز از دیگر برنامه‌های این رویداد علمی در نوروز بود.

سیب

ثبت یک نظر