Skip to main content
اخبار

بین‌المللی‌بودن و خلق آثار تعاملی، شاخصه‌های این دوره از جشنواره است

توسط 13 آذر 1400No Comments

به گزارش ستاد رسانه‎ای جشنواره بین‌المللی‌ هنرهای شهری مشهد، داور بخش «یادمان‌های نوروزی» از رویداد نوروزگان جشنواره، اضافه‌شدن بخش بین‌المللی و رویکرد تعاملی آثار با شهروندان را دو شاخصه این دوره از جشنواره دانست.

محمد درویشی در حاشیه نشست داوری بخش رزومه هنرمندان گفت: دو شاخصه جدید این دوره نسبت به دوره‌های گذشته در زمینه هنر شهری، اضافه‌شدن بخش بین‌الملل و رویکرد تعاملی آثار با شهروندان است.

داور بخش یادمان‌های نوروزی از رویداد نوروزگان جشنواره افزود: اتفاق خوب این دوره از جشنواره اضافه‌شدن بخش بین‌الملل جشنواره است. به‌نظر می‌رسد این دوره از جشنواره باتوجه‌به اضافه‌شدن بخش بین‌المللی، قصد دارد به بلوغ فکری بیشتری برسد. هنرمندانی از کشورهای دیگر به این جشنواره اضافه خواهند شد؛ این اتفاق برای اولین‌بار در شهر مشهد رخ می‌دهد و امیدوارم که هم از لحاظ کیفیت کار شاهد پیشرفت درخور ملاحظه‌ای باشیم و هم اینکه شهروندان مشهدی با هنر شهری ارتباط بهتری بگیرند.

درویشی بیان کرد: باتوجه‌به اینکه دوره‌های زیادی از جشنواره برگزار شده است، در برخی دوره‌ها کمی به تکرار رسیده بود. بُعد بین‌المللی و موضوعی‌ترشدن نگاه‌ها می‌تواند فضای متفاوتی را برای شهروندان رقم بزند.

او همچنین درباره جلسه داوری بخش رزومه هنرمندان تصریح کرد: داوری این دوره از جشنواره شاهد سبک جدیدی است. امسال قبل از آثار، رزومه و کارنامه هنرمندان بررسی می‌شود. دراین‌باره، نگاه به رزومه افراد چند نکته مثبت دارد. نخست اینکه از همین ابتدا مشخص شد ما با سه دسته هنرمند سروکار داریم؛ دسته اول هنرمندان حرفه‌ای که سال‌ها کار کرده‌اند و تجربه‌ای غنی دارند، دسته دوم جوان‌ترهایی که به این جشنواره اضافه شده‌اند، دسته سوم هم بیش از اینکه طراح باشند، مجری خوبی هستند. امیدواریم این جشنواره زمینه همکاری هر سه دسته را فراهم کند.

درویشی گفت: البته در داوری نگاه ما به رزومه قوی درباره طراحی با تفکر و اجرای قوی است و اینکه انتظار داریم طراحی و اجرای المان‌ها تعاملی باشد.

ثبت یک نظر