Skip to main content
اخبار

تلاش مدیریت شهری برای برگزاری نوروزی مفرح و شاد

توسط 11 دی 1400No Comments

به گزارش ستاد رسانه‌ای جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد، با اعلام منتخبان بخش‌های مختلف چهاردمین دوره جشنواره هنرهای شهری مشهد، این جشنواره این روزها خودش را برای برگزاری نوروزی مفرح و متفاوت برای زائران و مجاوران امام‌رضا(ع) آماده می‌کند. در این راستا تاکنون 748 هنرمند داخلی و خارجی اثر و محصولاتشان را برای شرکت در 5 بخش شامل مسابقه پاویون‌های شهری، آذین‌بندی‌های نوروزی، یادمان نوروزی، دیوارنگاری و نمایش‌های شهری به دبیرخانه این جشنواره فرستادند و پس از داوری فشرده آثار در نهایت 114 اثر برای اجرا در مناطق مختلف شهر مشهد در قالب جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد برگزیده شد.

«عبدالله ارجائی» شهردار مشهد، در حاشیه بازدید از ماکت‌ها و طرح‌های منتخب در جشنواره هنر‌های شهری مشهد شهردار که با حضور حجت الاسلام «حسن منصوریان» رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر برگزار شده بود، گفت: همه تلاش مدیریت شهری این است که در ایام میلاد حضرت صاحب‌الزمان(عج) و نوروز باستانی، فضایی مفرح و شاد را برای مردم در شهر مقدس مشهد ایجاد کند.

ارجائی با بیان اینکه امسال با برنامه‌ریزی متفاوت به استقبال بهار 1401 خواهیم رفت، افزود: ایجاد 14 پاویون (فضای مفهومی) اولین دسته از برنامه‌های مدیریت شهری در بهار پیش‌روست. در این پاویون‌ها 14 روایت مختلف برای مردم به تصویر کشیده خواهد شد. مردم در گروه‌های خانوادگی وارد این پاویون‌ها می‌شوند و داستان‌های مرتبط با موضوع پاویون برای آن‌ها روایتگری می‌شود.

شهردار مشهد با اشاره به المان‌های شهری به‌عنوان بخش بعدی برنامه مدیریت شهری در ایام نوروز، بیان کرد: این المان‌ها امسال به‌صورت تعاملی تدارک دیده شده است و به دو بخش المان‌های گل و المان‌های حجمی تقسیم می‌شود.

ارجائی تصریح کرد: دسته سوم دیوارنگاره‌های شهری است که بر دیوارهای شهری نقش خواهند بست و امیدواریم با هویت رضوی و زندگی کهن ایرانی ارتباطی قوی برقرار کند.

ثبت یک نظر