Skip to main content
اخبار

جلسه داوری بخش «دیوارنگاری» از رویداد نوروزگان جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد برگزار شد

توسط 14 آذر 1400No Comments

خانه هنرمندان میزبان داوران بخش «دیوارنگاری» از رویداد نوروزگان جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد بود. در این جلسه سوابق هنرمندان متقاضی شرکت در این بخش بررسی شد.
دبیر بخش دیوارنگاری جشنواره درباره این جلسه گفت: دیوارنگاری جشنواره امسال در دو بخش انجام می‌شود؛ بخش اول دیوارهای مرتفع و بخش دوم دیوارهای کوچک شهری است.
عاطفه مصدقیان بیان کرد: برای بخش دیوارهای مرتفع شهری هنرمندان رزومه‌های حرفه‌ای‌شان را در حوزه طراحی فرستادند و جلسه داوری آن نیز برگزار شد. تقریبا 15 مکان را مدنظر داریم و در این مرحله حدود 30 هنرمند را برای این نقاط انتخاب کرده‌ایم.
مصدقیان تصریح کرد: قاب و موضوعات براساس کلیت جشنواره «برکت و کرامت رضوی» خواهد بود که قصه‌ها و داستان‌هایی را براساس این دو موضوع به هنرمندان اعلام می‌کنیم. بعد از ارسال طرح‌های پیشنهادی هنرمندان، دوباره جلسه داوری برگزار می‌کنیم و درنهایت موقعیت دیوارها را به منتخبان اعلام خواهیم کرد.
دبیر بخش دیوارنگاری جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد توضیح داد: برای بخش دیوارهای مرتفع کارگاه خواهیم داشت و هنرمندان در این کارگاه طرحشان را براساس دیوار مدنظرشان اصلاح و زیرنظر استادان، کارشان را کامل خواهند کرد.
مصدقیان ادامه داد: بخش دوم، دیوارهای کوچک شهری است که هنرمندان می‌توانند با الگوگرفتن از نقوش تزیینی حرم مطهر، طراحی‌هایشان را انجام دهند. برای دیوارهای کوچک در استفاده از مواد اولیه دو بخش در نظر گرفته شده است؛ نقاشی دیواری و نقش‌برجسته. نقش‌برجسته‌ها ممکن است با استفاده از سفال، سرامیک، آجر و… باشد.
او درباره روند اجرایی این بخش افزود: دیوارهای کوچک هم باید معرف شهر مشهد باشند. تصمیم گرفتیم که در این دیوارنگاری‌ها از نقوش تزیینی حرم مطهر حضرت‌رضا(ع) استفاده شود. در این بخش نیز هر هنرمند می‌تواند درمجموع 10اثر به دبیرخانه بفرستد. طرح‌ها در مرحله بعد دوباره داوری می‌شوند و اگر طرحی نیاز به تکمیل‌شدن داشته باشد، هنرمند طراح آن در کارگاه‌های جشنواره شرکت می‌کند و طرحش را باتوجه‌به دیوار مدنظر اصلاح خواهد کرد.

شسیز

ثبت یک نظر