Skip to main content
اخبار

فاطمه کاویانی: جشنواره هنرهای شهری مشهد سرشار از خلاقیت و نوآوری‌ بود

توسط 21 فروردین 1401No Comments

یک هنرمند دیوارنگار با اشاره به جزئیات آثارش در جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد گفت: جشنواره هنرهای شهری مشهد توام با خلاقیت‌ها و نوآوری‌های بسیاری برگزار شد و شرکت‌کنندگان را با حسی از ذوق و نوآوری به خلق آثاری متفاوت دعوت کرد.
فاطمه کاویانی در خصوص آثار خود در جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد اظهار کرد: ۲ اثر دیوارنگاری من در بخش‌های اصلی جشنواره امسال حضور دارد. عنوان هر این ۲ این آثار با نام‌های «از بودن و سرودن» «آب، نان، آواز» را از اشعار استاد شفیعی کدکنی به امانت گرفته‌ام.

وی ادامه داد: این ۲ نقاشی مربوط به بخش دیوارهای بزرگ است که پس از ارسال سوابق و پیشینه اجرایی به رقابت در موضوع «درخت، آب و زندگی» دعوت شدم که آثار مزبور مورد تایید قرار گرفت و به اجرا در آمد.

این هنرمند دیوارنگار بیان کرد: از بودن و سرودن تصویر درخت کهنسالی‌ است که با فضای پیرامونش پیوند خورده و گویی عظمت و شکوهِ معماری اصیل ایرانی اسلامی را به تصویر می‌کشد. آب مایه حیات و نقطه اتصال انسان و طبیعت است و همچون رشته‌ای این ۲ را به هم پیوسته و سخاوت آسمان را تا بستر زمین رسانده است.

کاویانی درمورد جانمایی اثر خود اضافه کرد: این اثر در جداره جانبی مجتمع تجاری زیست‌خاور واقع در میدان شریعتی، خیابان کوهسنگی ۲ اجرا شده است.

این هنرمند خاطرنشان کرد: سطح آثار جشنواره امسال با توجه به آنچه در شهر مشاهده کردم نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود؛ به گونه‌ای که از نظر زیبایی بصری و کیفیت اجرایی نیز رشد داشته است. البته به نظر من این رشد باید هر سال دیده شود و یک روند رو به جلو را پیش گیرد. بخش اعظم این موضوع مربوط به حساسیت‌های بالای دبیر و داوران در راهیابی آثار مناسب و زیبا به مراحل نهایی و همچنین پیگیری و تلاش اعضای مدیریت امور هنری مشهد در زمینه نظارت بر اجرای آثار بوده است.

ثق

ثبت یک نظر