Skip to main content
اخبار

معاون فرهنگی شهردار مشهد خبر داد؛ سنگ‌تمام شهر برای زائران نوروزی در بهار 1401

توسط 20 فروردین 1401No Comments

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از سنگ‌تمام خادمان فرهنگی مشهدالرضا(ع) برای زائران نوروزی خبر داد.

“حسین باغ‌گلی” در تشریح جزئیات اقدامات این مجموعه برای نوروز 1401، اظهارکرد: اوج برنامه‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با جشنواره هنرهای شهری همراه بود که توانست نظر مثبت زائران و مجاوران بارگاه نورانی امام هشتم(ع) را جلب کند.

وی همچنین به 28 سرفصل خدمت در روزهای نوروزی امسال توسط سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: در این ایام خدمات مختلفی به زائران و مجاوران شهر امام رضا(ع) ارائه شد و هرسرفصل مخاطبان زیادی را نیز همراه خود کرد.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به بیش از 80 هزار مراجعه به پایگاه‌های راهنمای زائر شهر اشاره کرد و گفت: همچنین در این راستا افزون بر 36 هزار محصول فرهنگی در این مراکز به زائران نوروزی ارائه شده است.

وی از برپایی 57 تور مشهدگردی با اتوبوس های یک طبقه و دو طبقه و با حضور بیش از دو هزار و 500 نفر خبر داد و بیان کرد: به همین منظور بیش از نوزده هزار و 500 نفر از خانه داروغه، افزون بر 59 هزار نفر از نمایشگاه صنایع دستی جلوخان فردوسی و بیش از هفت هزار نفر از نمایشگاه‌های مستقر در بوستان وفا و کوه‌پارک بازدید به عمل آوردند.

باغگلی ضمن اشاره به فعالیت ایستگاه استقبال از زائر محور نیشابور-مشهد، متذکرشد: 85 برنامه فرهنگی در این ایستگاه برگزار شد و حدود 50 هزار نفر از این برنامه‌های منحصر به‌فرد استفاده کردند.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه‌های مشابهی در ایستگاه‌های استقبال از زائر واقع در پایانه مسافربری امام رضا(ع) راه‌آهن، محور قوچان-مشهد، و بوستان زائرپذیر غدیر برپا شد که در مجموع افزون بر 240 هزار نفر از این خدمات بهره برده‌اند.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد همچنین به اجرای 200 سرود خوش آمدگویی و استقبال در سطح شهر اشاره کرد و گفت: این اجراها در حضور بیش از 72 هزار نفر از زائران نوروزی مشهد صورت گرفت.

وی ادامه داد: تولید و پخش مجموعه کلیپ‌های ارتقا فرهنگ میزبانی در قالب موشن گرافیک، خدمات فروش بلیت اتوبوس‌های برون شهری در مراکز راهنمای زائر، تعمیر، تجهیز و بهسازی مراکز راهنمای زائر، برگزاری مسابقات پیامکی ویژه نوروز با موضوعات حرم‌شناسی و مشهدشناسی و راه‌اندازی سامانه میزبان(سامانه مجازی راهنمای زائر) از مهم‌ترین اقدامات این سازمان برای ایام نوروز بود.

سز 

ثبت یک نظر