Skip to main content

حجت الاسلام و المسلمین حسن منصوریان در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، اظهار کرد: 14 آبان، روز فرهنگ عمومی بود که جا دارد این روز را به عنوان یکی از رویدادهای مهم که برگرفته از شورای بالادستی و عالی است یاد کنیم؛ شورای فرهنگ عمومی مجموعه ای ذیل انقلاب فرهنگی است.

وی ادامه داد: اساس انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود که با خون شهدا و رشادت ها ماندگار شد، خود ما فرهنگی ها باید برای این روز برنامه های داشته باشیم؛ اما خود ما نسبت به واقعیت های خود کمتر ایمان داریم.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: فرهنگ یک روح و واقعیت است؛ هر زحمتی در معاونت های شهرداری کشیده شود اما با فرهنگ همراه نشود کالبد آن بی روح خواهد بود.

منصوریان تاکید کرد: چند درصد بودجه شهری به مسائل فرهنگی اختصاص دارد؟ معاونت فرهنگی چه درصدی از این سهم را به خود اختصاص داده است؟ بودجه فرهنگی شهرداری نسبت به مذهبی بودن این شهر، سهم بسیار ناچیزی و حدود 1.5 تا 2 درصد است.

وی تصریح کرد: پیوست فرهنگی و اجتماعی یکی از بزرگترین خطاهایی است که در پروژه ها رقم می خورد، تمام وجود طراحی هر پروژه باید با مسائل فرهنگی توام شود، مسأله سوم این است که در معاونت فرهنگی باید از حالت منفعلانه خود خارج شود و در برخی از موارد باید در شهر حقوق خود را مطالبه کند، عزیزان ما در حوزه فرهنگی و معاونت آن باید برای پیشبرد اهداف خود بجنگد و قدرت چانه زنی برای رفع مشکلات را داشته باشد تا بتواند حق فرهنگ را اخذ کند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: سیاست گذاری کلان شورا این است که در بحث استقبال از بهار از هنرمندان بومی حمایت شود و از هیچ هنرمند غیربومی استفاده نشود؛ همچنین در حوزه بین المللی نیز از این ظرفیت باید استفاده شود.

منصوریان گفت: در استقبال از بهار 1401؛ نقاشی دیواری و‌ رویدادها باید متنوع باشد و تسری صفات امام رضا (ع) باشد.

ثبت یک نظر