Skip to main content
اخبار

نشست تبیین فراخوان جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد برگزار شد

توسط 2 آذر 1400No Comments

نشست تبیین فراخوان جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد برگزار شد

نشست تبیین فراخوان جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد با حضور جمعی از هنرمندان شهر مشهد در محل سالن همایش های فرهنگسرای کودک و آینده برگزار شد.
دبیر جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد در این نشست گفت: در بخش اصلی مسابقه که در واقع “بین الملل” است، طراحی پاویون های قصه گو را ایجاد خواهیم کرد، پاویون می تواند در اشکال مختلف و در واقع روایتگر یک داستان باشد و روایتگری این داستان از طریق ابزار های مختلف نظیر امکانات سمعی و بصری، فناوری های نوین، آثار هنری، صنایع دستی و… اتفاق بیفتد، با ایجاد این اتفاقات نو و ارزشمند باید شرایط شنیدن، دیدن و خواندن داستان و قصه برای مردم مهیا گردد.
مهدی یک پسر افزود: جشنواره امسال در دو بخش برگزار میشود، بخش نوروزگان و بین الملل؛ دراین جشنواره سعی بر استفاده صحیح از هنر هنرمندان داریم.
وی تصریح کرد: رویداد نوروزگان با ترکیب برنامه روتین سال های گذشته با کمی تغییرات در مدل و شیوه اجرا برگزارخواهد شد و بخش بین الملل که بخش اصلی جشنواره است تمام هنرمندان از ایران و سرتاسر جهان می توانند در آن مشارکت داشته باشند.
وی یادآور شد: در بخش تزئینات شهری که در لایه عمومی این جشنواره می باشد نگاه بر این است که خلاقیت برای تغییر چهره شهر بیش از پیش از سوی هنرمندان در نظر گرفته شود.
یک پسر افزود: سعی بر این است تا از تمامی عناصر شهری نظیر ظرفیت نما، مبلمان شهری و پتانسیل هویتی در قالب تبلیغات خلاق و پارتیزانی که درتمام دنیا کاربرد دارد استفاده نماییم.
دبیر جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد گفت: رویکرد دیگر این است که نازیبایی های شهر را به سمت زیبایی ببریم و شناخت هنرمند از شهر را تبیدل به فرصتی برای تهیه و تولید ایده و در نهایت هنر نماییم، امسال به دنبال تغییر وتحول ارزش آفرین هستیم.
وی خاطرنشان کرد: برای جشنواره امسال از هنرمندان انتظار داریم تا با پیدا کردن مصداق ها در شهر اقدام به تولید ایده و اثر هنری نمایند.
یک پسر تصریح کرد: نوروز 1401 آغاز قرن جدید است و با اعیاد شعبانیه نیز همزمان شده است و بخشی از آثار این جشنواره به این دو موضوع اختصاص داده خواهد شد، ازاین رواز هنرمندان انتظار تهیه وتولیدآثار تعاملی هستیم چراکه معتقدیم هنر تعاملی می تواندنحوه زیبایی شهر را دگرگون کند.
وی گفت: در بخش نقاشی دیواری تعدادی از هنرمندان را بر اساس رزومه انتخاب خواهیم کرد ودر بخش آزاد آثار دریافتی را به داوری خواهیم گذاشت، در بخش هنرهای نمایشی و یادمان های نوروزی فعالیتی جدید را تعریف کرده ایم به صورتی که در 15 نقطه “مکان رویداد” برگزار می کنیم.
دبیر جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد در پایان گفت: در “مکان رویداد” نقاطی از سطح شهر را انتخاب می کنیم و هنرمندان بر اساس منظر،ابعاد و ویژگی های مکان باید طرح و آثار خود را ارائه کنند، یعنی المانی که برای نقطه مدنظر ساخته خواهد شد باید بر محور یک داستان خواهد چرخید و هنرمند بر مبنای داستان آن المان را تعاملی وپویا بسازد، همچنین در فضایبیرونی آن المان نمایش خیابانی با تم داستان مذکور به اجرا درخواهد آمد و در بعضی نقاط اجرای سرود مرتبط نیز خواهیم داشت.
همچنین یادآوری می شود، نشست هم اندیشی و تبیین فراخوان جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد با حضور جمعی از هنرمندان وپیشکسوتان عرصه های مختلف هنری امروز سه شنبه، 2 آذرماه در محل سالن جلسات اداره هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در بوستان کوهسنگی برگزارخواهد شد.

ثبت یک نظر