Skip to main content
اخبار

اجرای پاویون «عکس زیارتی» در بوستان بهار

توسط 20 فروردین 1401No Comments

پاویون «عکس زیارتی» با حال و هوای عکس گرفتن با حرم امام مهربانی‌ها در بوستان بهار واقع در خواجه ربیع نصب شده است.

در زمان‌های قدیم هر کسی دوربین عکاسی نداشت و به مشهد سفر می‌کرد، این صدا را در اطراف حرم می‌شنید؛ عکس بگیرم؟ خانم، آقا، عکس خانوادگی با حرم بگیرم؟ … یک، دو، سه، سیب…. بخند….

آن لحظه از زندگی آن خانواده ثبت می‌شد و قاب عکسی یادگاری که از اون سفر به خانه شان می‌بردند و توی طاقچه می‌گذاشتند، نمادی از اعتقاد اونها به عکس زیارتی بود.

الان هم در بسیاری از خانه‌ها این قاب را می‌بینیم، مخصوصا در خانه مادربزرگ ها، عکس‌هایی که کلی خاطره و یادگار برای ما رقم زده و جای خالی خیلی‌ها که کنارمان نیستند را برای ما زنده می‌کند.

در این پاویون سعی شده که این فرهنگ نوستالژی در نسل جدید به دست فراموشی سپرده نشود و با توجه به هنر اصیل ایرانی، تصویر حرم امام رضا(ع) در قالب نگارگری، تصویرسازی شود، همچنین این اثر با مخاطب در تعامل نیز باشد.

در این پاویون وقتی مخاطبی از جلوی آن رد ‌شود، فلاش به صورت خودکار می‌زند و حس عکس گرفتن که تداعی کننده عکس زیارتی است، به او دست می‌دهد؛ همچنین سر ساعتی که در حرم صدای نقاره پخش می‌شود دقیقا در همان ساعت در محل پاویون نیز همان صدای نقاره حرم پخش خواهد شد.

در پاویون عکس زیارتی وقتی گوشی خود را روی حالت فیلم برداری قرار دهید و از سمت راست به چپ حرکت کنید، از یک فاصله مشخص متوجه اتفاقی در حال رخ دادن، خواهید شد، که مخاطبان می‌توانند با این اثر عکس و فیلم بگیرند.

سی

ثبت یک نظر