Skip to main content
اخبار

انتخاب 42 اثر در مرحله اول داوری بخش «هنرهای نمایشی»

توسط 4 دی 1400No Comments

به گزارش ستاد رسانه ای جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد، فرآیند بررسی 198اثر دریافتی در این بخش در دستورکار گروه داوری متشکل از امیر بشیری، عباس جان‌فدا و مهدی سیم‌ریز قرار گرفت تا آثار منتخب برای اجرا و نمایش در 21مکان‌سوژه مختلف در شهر مشخص شوند. بر همین اساس داوری آثار در اولین روز از دی1400 با حضور همه اعضای هیئت‌داوران برگزار و در نهایت 42نفر از هنرمندان در مرحله نخست این بخش از جشنواره برگزیده شدند تا در ادامه فرایند داوری در هر مکان‌سوژه 2طرح به رقابت بپردازند تا با تصمیم نهایی داوران 21اثر نمایشی برای اجرا در نقاط مختلف شهری معرفی شوند.

بخش هنرهای نمایشی جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد از بخش‌های مهم این جشنواره بین‌المللی محسوب می‌شود که قرار است با بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان شهری و کشوری در عرصه نمایش علاوه بر اثرگذاری فرهنگی خاص با محوریت مشهدالرضا(ع)، جهان‌شهر برکت و کرامت، و ترویج مفاهیم اصیل اسلامی‌ایرانی، نوروزی متفاوت برای زائران و مجاوران حضرت‌رضا(ع) رقم بزند. باتوجه‌به پایان مهلت ارسال طرح‌های هنرمندان برای شرکت در بخش نمایشی تا 26آذر، فرایند بررسی 198اثر دریافتی در این بخش در دستورکار گروه داوری متشکل از امیر بشیری، عباس جان‌فدا و مهدی سیم‌ریز قرار گرفت تا آثار منتخب برای اجرا و نمایش در 21مکان‌سوژه مختلف در شهر مشخص شوند. بر همین اساس، داوری آثار در اولین روز از دی1400 با حضور همه اعضای هیئت‌داوران برگزار شد و در نهایت 42هنرمند در مرحله نخست این بخش از جشنواره برگزیده شدند تا در ادامه فرایند داوری در هر مکان‌سوژه 2طرح به رقابت بپردازند و با تصمیم نهایی داوران 21اثر نمایشی برای اجرا در نقاط مختلف شهری معرفی شوند.

هیئت‌داوران بخش هنرهای نمایشی جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد، در بخشی از بیانیه‌اش پس از اعلام نتایج داوری مرحله اول این بخش با اشاره به روزهای سخت و طاقت‌فرسای همه‌گیری بیماری کرونا، این جشنواره را فرصتی مغتنم برای گردهمایی دوره هنرمندان و حضور چشمگیر و امیدبخش این قشر در صحنه اجرا دانستند و اضافه کردند: استقبال شایان توجه هنرمندان عرصه نمایش از جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد علاوه بر آنکه نویدبخش روزهای خوبی برای این جشنواره و ازسرگیری فعالیت‌های هنری در دوران پساکرونا در مشهد مقدس بود، کار انتخاب آثار برگزیده برای راهیابی به مرحله بعد را نیز کمی دشوار کرد. در این راستا، هیئت‌داوران پس از ساعت‌ها بحث و بررسی با درنظرداشتن سطح کیفی طرح‌های پیشنهادی ارائه‌شده و مطالعه رزومه هر یک از متقاضیان محترم، در نهایت 42طرح را برای حضور در مرحله دوم برگزید. استادان حاضر در هیئت‌داوران بخش هنرهای نمایشی ابزار امیدواری کردند با حضور گروه‌های برگزیده نمایشی مشهد و کشور و استفاده از طرح‌های مناسب و باکیفیت شاهد جشنواره‌ای گیرا و دل‌نشین و در شأن نام مقدس حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و شهر بزرگ مشهد باشیم.

همچنین در اطلاعیه دبیرخانه جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد در زمینه ادامه فرایند اجرایی بخش هنرهای نمایشی آمده است: جلسه هماهنگی برای تشریح نحوه حضور در مراحل بعد، ضوابط و مقررات طرح نهایی و رؤیت ماکت یادمان (مربوط به هر مکان‌سوژه) ساعت15:30 سه‌شنبه 14دی1400 با حضور همه پذیرفته‌شدگان این مرحله برگزار خواهد شد. حضور همه هنرمندان پذیرفته‌شده این مرحله در این جلسه الزامی است و غیبتشان موجب حذف از برنامه جشنواره و جایگزينی افراد رزرو خواهد شد.

 اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول بخش هنرهای نمایشی عبارت است از:

ثبت یک نظر