Skip to main content
اخبار

انتقال پیام دوسویه در آثار تعاملی

توسط 28 دی 1401No Comments

محمدحسین نیرومند، داور بخش تعاملی ، هنرمند و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای صحبت هایش با اشاره به ظهور هنرهای جدید می گوید: در گذشته هنر به هفت بخش تقسیم می شد که این موضوع با نفوذ فناوری های جدید به هنرهای مختلف، تغییر پیدا کرده است. هنرهای تعاملی یکی از این گونه های جدیدی است که مخاطب می تواند نقشی در تغییر آن ها داشته باشد.
او ادامه می دهد: در گذشته آثار هنری پیامی یک سویه را از سوی هنرمند به مخاطب منتقل می کردند، اما با ظهور هنرهای تعاملی، این اتفاق دو سویه شده است که شاید مهم ترین ویژگی این هنر باشد.
نیرومند با اشاره به جدید بودن بخش هنرهای تعاملی در جشنواره هنرهای شهری مشهد بیان می کند: اضافه کردن بخش هنرهای تعاملی به جشنواره اتفاق جدید و خوبی است؛ چون این نوع آثار از لحاظ ذاتی هم به کارهای مدنظر شهرداری که باید با مخاطب عام سروکار داشته باشند، نزدیک تر هستند.
او درباره فاصله کیفی آثار رسیده به دبیرخانه با آنچه مدنظر داوران بوده است نیز توضیح می دهد: به هرحال وقتی داوری بخشی از یک جشنواره را برعهده می گیرید، انتظار دارید که آن بخش پروپیمان برگزار شود و با کارهای بدیع و نوآورانه روبه رو شوید، اما امسال کمتر با چنین آثاری روبه رو شدیم که البته من این اتفاق را عجیب نمی دانم، چون هنرهای تعاملی جزو بخش های جدید جشنواره محسوب می شوند. اما کم کم افراد بیشتری درگیر آن می شوند و ما هم شاهد آثار بهتری خواهیم بود.
این داور بخش هنرهای تعاملی یادآور می شود: البته امسال شرایطی ایجاد شده که فعالیت جامعه هنری در همه زمینه ها کم رنگ شده است. ان شاءا… در سال های آینده فعالیت های هنرمندان بیشتر خواهد شد.

ثبت یک نظر