Skip to main content
اخبار

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی با تقویت نشاط در سطح جامعه

توسط 28 فروردین 1401No Comments

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در ایام نوروز اقدامات ارزنده‌ای پیرامون استقبال از بهار رقم خورد و نشاط و شادابی در سطح جامعه حاکم شد؛ اتفاق خوبی که نتیجه و ثمراتی چون کاهش طلاق، خشونت، نزاع و افزایش عاطفه به فقرا و‌ کودکان کار را به همراه دارد.

حجت الاسلام‌‌والمسلمین “حسن منصوریان” در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران استقبال از بهار ۱۴۰۱، اظهار کرد: اقدامات معاونت خدمات‌شهری، سازمان فرهنگی و اجتماعی و دیگر معاونت‌ها در ایام نوروز، حال خوب را برای مردم رقم زد؛ حال خوبی که نتیجه و ثمراتی چون کاهش طلاق، خشونت، نزاع و افزایش عاطفه به فقرا و‌ کودکان کار به همراه دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حال خوب اکسیری است که اگر در شهر تزریق شود، بسیاری از ناهنجاری‌ها از بین می‌رود.

وی افزود: صرف گل‌کاری و نصب المان و آثار هنری سبب حال خوب نمی‌شود، بلکه اجرای برنامه‌هایی نظیر اجرای زنده سرود و دیگر برنامه‌های فرهنگی، از جمله کارهایی است که حال مردم را خوب می‌کند و موجب نشاط اجتماعی می‌شود.

وی ضمن اشاره به تاکید شهردار مبنی تهیه پیوست فرهنگی برای پروژه‌های شهری، تصریح کرد: برای اینکه کارهای ما به حال خوب منتج شود، نیازمند جراحی بزرگی هستیم تا بعد فرهنگی و معنوی اقدامات شهرداری پررنگ شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه استقبال از بهار در گام نخست، باید اقدامی فرهنگی باشد، گفت: بهار 1401، بهار مهدوی بود و باید در موضوع گل‌کاری‌ها به سمت استفاده از گل‌ نرگس می‌رفتیم چراکه این گل، منتسب به ولی‌عصر(عج) و نشان‌دهنده نگاه فرهنگی است؛ این نگاه باید در تمام اقدامات بروز و ظهور داشته باشد.

منصوریان با تاکید بر لزوم تزریق اکسیر فرهنگی در عرصه‌های مختلف، گفت: خوشبختانه به‌واسطه اقدامات مجدانه و تلاش‌های شبانه‌روزی دست‌اندرکاران استقبال از بهار، اتفاقات خوبی را در ایام نوروز شاهد بودیم.

sda

ثبت یک نظر