Skip to main content
اخبار

رویدادهای استقبال از بهار به روایت آمار

توسط 20 فروردین 1401No Comments

رویدادهای استقبال از بهار در سال ۱۴۰۱ با برپایی جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد به صورت ویژه‌ای در ایام نوروز برگزار شد که رویدادهای فرهنگی مختلفی مانند اجرای سرود، نمایش‌های خیابانی، مسابقات و المان‌های تعاملی از جمله آن هستند.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی در ایستگاه‌های استقبال از زائر در پایانه مسافربری و راه آهن با بیش از ۱۵ هزار مراجعه تا ۹ فروردین ماه، یکی از فعالیت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بوده است.

بر این اساس ایستگاه‌های استقبال از زائر راه آهن با ۶ برنامه فرهنگی بیش از پنج هزار و ۵۰۰ مراجعه و ایستگاه استقبال از زائر در پایانه مسافربری با هشت برنامه فرهنگی، ۱۰ هزار مراجعه را داشته است.

همچنین به ایستگاه استقبال از زائر قوچان با برگزاری ۱۶ برنامه فرهنگی، هزار و ۷۰۰ مراجعه و ایستگاه استقبال از زائر نیشابور دو هزار و ۲۰۰ مراجعه تا ۹ فروردین ماه صورت گرفت.

در این مدت پنج هزار نفر از خدمات پایگاه‌های راهنمای زائر استفاده کردند و بیش از دو هزار و ۶۰۰ محصول در این پایگاه‌ها توزیع شد.

تور مشهدگردی نیز در این ایام با برگزاری ۶ تور حدود ۳۴۰ مخاطب را داشته است؛ همچنین ۲۵ اجرای سرود گردشگری با بیش از ۱۰ هزار مخاطب برگزار شد..

۱۰ برنامه فرهنگی در خانه تاریخی داروغه با هزار و 400 مخاطب برگزار شد و بیش از هزار و ۱۰۰ نفر از نمایشگاه بوستان وفا بازدید کردند.

در بحث اسکان زائران نیز هزار و ۴۰ نفر در بوستان زائر پذیر غدیر اسکان موقت داشتند؛ همچنین اسکان در فرهنگسرای امت، فرهنگسرای غدیر، وحدت، فرهنگسرای بهشت و پایانه‌ها صورت گرفت.

حدود ۳۰ اثر پاویونی و المانی با رویکرد تعامل با زائران و مجاوران برای روایت داستان‌ها و فضائل شهر امام مهربانی‌ها در سطح مشهد نصب شد.

همچنین برنامه گسترده آذین‌بندی در ۱۲۲ نقطه شهری و حدود ۱۰ هزار مترمربع دیوارنگاری هویتی و بهاری به همراه انواع رویدادهای هنری نمایش، سرود و برنامه‌های خانواده‌محور فرهنگی، علمی و هنری در ایام نوروز صورت گرفت.

سیش

ثبت یک نظر