Skip to main content
اخبار

رویداد استقبال از بهار، از ویژگی‌های شاخص شهر مشهد است

توسط 3 بهمن 1401No Comments

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: امروزه رویداد استقبال از بهار، همچون فضای سبز، به یکی از ویژگی‌های شاخص شهر مشهد مقدس تبدیل شده و در کنار زیارت، زائران تمایل زیادی برای استفاده از این فضای نوروزی در سطح شهر دارند پس باید در جهت تقویت آن تلاش کنیم.
به گزارش دبیرخانه جشنواره هنرهای شهری مشهد، حسن موحدیان در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه مشهدالرضا(ع)، شهری خدماتی است و سند توسعه این شهر براساس خدمات تهیه و تدوین شده است، اظهارکرد: باید توجه داشت که بخش عمده درآمدی شهر به واسطه زائرپذیری است و باید در جهت ایجاد شرایط مناسب به افزایش حضور زائر تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا ضررهای اقتصادی هنگفتی به شهر مشهد مقدس وارد آورد، گفت: مشهد مقدس به واسطه این ویروس منحوس، بیشترین ضرر را در بین شهرهای کشور داشت که گواه روشنی بر وابستگی اقتصاد شهر به مقوله زیارت است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: هرساله با فرارسیدن تعطیلات سال نو، شاهد حضور میلیونی زوار در مشهد هستیم و یکی از موضوعاتی که موجب تقویت نشاط و شادابی زائر و مجاور، در کنار اصل زیارت و همچنین ثبت خاطراتی خوش برای آنها می‌شود، استقبال از بهار است.

موحدیان تصریح کرد: امروزه، رویداد استقبال از بهار، همچون فضای سبز، به یکی از ویژگی‌های شاخص شهر مشهد مقدس تبدیل شده و در کنار زیارت، زائران تمایل زیادی برای استفاده از این فضای نوروزی در سطح شهر دارند.

وی افزود: رویکرد شورای شهر و مدیریت شهری در این دوره، تقویت رویداد استقبال از بهار بوده و باید قوت بیشتر استمرار یابد.

 

ثبت یک نظر