Skip to main content
اخبار

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در حاشیه بازدید از اداره امور هنری شهرداری مشهد: توجه به گفتمان جهانشهر برکت و کرامت در استقبال از بهار 1401/ آثار هنری باید مردمی باشد

توسط 21 فروردین 1401No Comments

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد، سبک‌ها و ابزارهای هنری مختلفی بکارگرفته شده، گفت: در این رویداد، توجه به مفاهیمی چون معنویت، مشهدالرضا(ع)، جهانشهر و برکت و کرامت در قالب آثار هنری به مخاطبان ارائه شده است.
ایمان فرهمندی در حاشیه بازدید از مدیریت امور هنری شهرداری مشهد با بیان اینکه فصل بهار، فصل نشاط و زندگی است، اظهارکرد: مدیریت شهری نیز وظیفه دارد که فرصت افزایش نشاط را برای مردم فراهم آورد و بخشی از این وظیفه برعهده مدیریت امور هنری و مجموعه هنرمندان شهر مشهد است.

وی افزود: فعالیت‌های شهرداری در موضوع استقبال از بهار، امسال گسترده‌تر از سال‌های قبل بوده و نگاه بین‌المللی نیز به این رویداد فرهنگی و هنری حاکم شده است.

فرهمندی با بیان اینکه در جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد، سبک‌ها و ابزارهای هنری مختلفی بکارگرفته شده، گفت: در این رویداد، توجه به مفاهیمی چون معنویت، مشهدالرضا(ع)، جهانشهر و برکت و کرامت در قالب آثار هنری به مخاطبان ارائه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مدیریت امور هنری در ایام نوروز زحمات بسیاری کشیده که شایسته تقدیر است؛ به واسطه این تلاش‌ها، مشهدالرضا(ع) شهری زیبا و دیدنی شده، آثار تولیدی از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند و انتظارات از حوزه هنری شهرداری برآورده شده است.

فرهمندی با بیان اینکه اشکالات و نقایصی هم در این فرآیند وجود داشته که در آینده برطرف خواهد شد، گفت: هنر باید به شکل مردمی باشد؛ هرچه مردم بیشتر درگیر شوند، اتفاقات بهتری رقم می‌خورد و نشاط عمومی بیشتری ایجاد خواهد شد.

** برنامه‌های استقبال از بهار تا 13 فروردین‌ماه

بهزاد چوپانکاره، مدیر امور هنری شهرداری مشهد مقدس نیز در این بازدید با بیان اینکه برنامه‌های نوروزی شهرداری از 28 اسفندماه آغاز شده و تا 13 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت، اظهارکرد: رویدادهای فرهنگی، هنری و سرگرمی متنوع و مختلفی برای عموم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در نقاط مختلف شهر پیش‌بینی شده که از جمله آنها می‌توان به بازی‌های غول‌آسا، نوروز با علم، بازارچه شور و شیرین، مسابقه دیجیتال، بازی‌های مهدوی، دورهمی خانوادگی، تماشاخانه و … اشاره کرد.

وی از اجرایی شدن 16 نمایش خیابانی در برنامه‌های نوروزی امسال خبرداد و گفت: علاوه بر این، اجرای سرود هم توسط گروه‌های مختلفی از سراسر کشور در برنامه قرار گرفت و با محور‌های ملی، مذهبی، زیارت، شهدا و انتظار سرودخوانی انجام شد.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد مقدس با اشاره به تدارک برنامه‌های ویژه استقبال نوروزی از زائران در ایستگاه راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری امام‌رضا(ع)، افزود: در کنار این اقدامات، نمایشگاه «بهار زندگی»، رویدادهای بازآفرینی، نوروز باغ، گذر هنر، سلام زائر و هنرآموز هم در برنامه مدیریت شهری قرار گرفته است.

grfds

ثبت یک نظر