Skip to main content
اخبار

لزوم ایجاد آثار هنری شهری با ویژگی ساده‌گویی و امکان تعامل مطلوب

توسط 16 آبان 1401No Comments

هنر باید در خدمت تربیت و تعالی انسان باشد. معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در راستای انتقال مفاهیم و پیام‌ها باید ویژگی‌های ساده‌گویی و امکان تعامل مطلوب با اثر هنری در جشنواره هنرهای شهری مشهد در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، “حسین باغگلی” در نخستین همایش هنرهای تعاملی با حضور جمعی از اساتید، هنرمندان و مدیران شهری، اظهار کرد: خوشبختانه ما میراث‌دار زحمات ۱۴ ساله مدیران و هنرمندان مشهد هستیم که هویتی را تحت عنوان جشنواره هنرهای شهری برای این شهر ساختند.

وی افزود: اگر هم اکنون می‌توانیم این راه را ادامه بدهیم، زحمات این هنرمندان و مدیران بوده که مسیر را استوار طی کردند.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ضمن اشاره به تخصص خود در حوزه تعلیم و تربیت، عنوان کرد: اگر بخواهم از پنجره نگاه خودم به موضوع هنر توجه کنم، می‌توان گفت که ما در حوزه تعلیم و تربیت باور مان بر این است که همه چیز از جمله هنر باید در خدمت تربیت و تعالی انسان باشد.

باغگلی افزود: هنر در نهاد خودش حتی اگر خودآگاه نباشد، به‌صورت ناخودآگاه دارد از یک موضوعی جانب داری می‌کند؛ پس هنرمند موفق فردی است که بتواند از هنر به عنوان ابزار تعالی و تربیت انسان استفاده کند.

وی ضمن اشاره به کارکردهای هنر در موضوعات مختلف از دیدگاه تعلیم و تربیت، تصریح کرد: هنر در مرحله‌ای، روح افزایی می‌کند یعنی فضای آرامشی را برای انسان فراهم می‌کند تا امکان دریافت های بعدی را نیز داشته باشد.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: ویژگی هنر این است که محتوای زیادی را در یک فاصله زمانی کوتاه و با یک تلنگر منتقل کند و در نهایت هنر به انسان جهت می‌دهد.

باغگلی با بیان اینکه ما امروز از هنر برای زیباسازی و انتقال محتوا در حوزه مدیریت شهری صحبت می‌کنیم، خاطر نشان کرد: ما در وزارت ارشاد یا سازمان تبلیغات نیستیم؛ در این رابطه سوال اینجا است که چه تفاوتی در مواجهه با هنر در ارگانی مثل شهرداری با بقیه عرصه‌ها وجود دارد.

وی اضافه کرد: مخاطبان ما عموم مردم شهر هستند، بنابراین استفاده این محتواها باید ویژگی‌هایی داشته باشد؛ در این راستا یک ویژگی آن ساده گویی است یعنی همه مخاطبان بتوانند با آن تعامل برقرار کنند.

معاون فرهنگی شهردار مشهد عنوان کرد: قطعا هنرهای پیچیده با لایه‌های چندگانه می‌تواند برای جامعه هنرمندان محتوای جدیدی داشته باشد اما مخاطب ما عموم مردم هستند و حق آنان است که ما وقتی از سرمایه‌شان استفاده می‌کنیم، درک مطلوبی را از آن به‌دست آوردند.

باغگلی اظهار کرد: امروز ما در نگاه مدیریت شهری متوجه این شدیم که تا زمانی که فرد با موضوعی امکان تعامل نداشته باشد، پیامی منتقل نخواهد شد؛ در این راستا ما نیازمند آن هستم که یک اثر با پیامی غیرمستقیم و با امکان تعامل مطلوب را داشته باشد.

ثبت یک نظر