Skip to main content
اخبار

المان‌های نوروز ۱۴۰۱ با نگاه به هویت و فرهنگ مشهد اجرا شد

توسط 20 فروردین 1401No Comments

عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد بر محور قرار دادن فرهنگ، هویت، تاریخ و نمایش بخشی از ایثارگری‌های شهدا و مدافعان سلامت در ساخت المان‌های نوروزی تاکید کرد‌.

“فاطمه سلیمی” در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: طرح استقبال از بهار امسال مبتنی بر برنامه‌های فرهنگی بوده است و مد نظر بود تا نقشه فرهنگی در مشهد نمودارسازی شود.

وی افزود: به‌همین خاطر طراحی المان‌های خدمات شهری هم از ذیل نظر همان دبیری که المان فرهنگی را داوری کرده بودند، عبور کرد و تلاش کردیم بیشتر اقدامات در راستای این طرح و المان‌ها با یک نگاه فرهنگی واحد صورت پذیرد.

عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد به اهمیت تعاملی بودن المان‌ها در طرح استقبال از بهار۱۴۰۱ اشاره و تصریح کرد: المان‌های تعاملی بهانه خوبی برای حضور خانوادگی شهروندان است تا در فضای مناسب ایجاد شده لحظات خوبی را داشته باشند.

سلیمی گفت: زائران هرساله ثبت خاطرات سفر به مشهد را در کنار المان‌ها دارند و از طریق عکس و فیلم در کنار المان‌ها لحظات حضورشان را زیباتر در آلبوم خانوادگیشان ماندگار می‌کنند. وی افزود: مسئله‌ دیگر در طراحی المان‌ها توجه ویژه به بحث قدردانی و نگاه به مدافعان سلامت بود و به همین خاطر المانی برای تشکر از این بزرگواران طراحی و اجرا شد‌.

عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد یادآور شد: در بحث نقاشی‌های دیواری و در بحث المان‌ها سعی بر آن بوده با توجه به شعار مشهد، جهان شهر برکت و کرامت کار انجام شود‌.

سلیمی بر توجه به اجرای المان‌های شاخص و متناسب با هویت فرهنگی تاریخی شهر تاکید و درباره اجرای یادمان گوهرشاد، گفت: در یکی از پاویون‌ها در میدان شهدا، واقعه مسجد گوهرشاد مطرح شده است و یکی از داستان‌های مربوط به این واقع نیز وجود دارد.

وی از المان شهید بابارجب به عنوان یکی از بهترین یادمان‌ها و در راستای یادآوری ایثار و جوانمردی بزرگمردان شهرمان نام برد و گفت: در اجرای این المان سعی شد، داستان‌هایی از طریق زبان همسر این شهید بیان شود.

عضو هیات رییسه شورای شهر مشهد با یادآوری اینکه حدود ۳۰ درصد المان‌های در حاشیه شهر قرار دارند، گفت: دو حوزه خدمات شهری و فرهنگی، این المان‌ها را در مناطق حاشیه شهر با در نظر گرفتن محل‌های تجمع و رفت‌وآمد زائرین جانمایی کرده‌اند.

ثبت یک نظر