Skip to main content
اخباراعلام نتایج

بیانیه مرحله اول داوران بخش بین الملل + معرفی هنرمندان برگزیده

توسط 6 دی 14008 دی 1400No Comments

به گزارش ستاد رسانه‎ای جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد، بیانیه مرحله اول هیئت داوران بخش بین الملل با معرفی هنرمندان برگزیده این بخش انتشار یافت. در این بیانیه آمده است:

هیئت داوران جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد – بخش پاویون‌های شهری – با قدردانی از مجموعه مدیریت شهری مشهد که با ابتکار و حمایت خود به غنای محیط شهری توجه نموده و زمینه‌های تداوم فعالیت هنرمندان برای تعالی سرمایه‌های بی بدیل و بیکران ارض‌الاقدس؛ مشهد مقدس را آماده نموده و با سپاس فراوان از کلیه برگزار‌کنندگان جشنواره، خصوصاً دبیر محترم آن جناب آقای یک‌پسر؛ طی روزهای یک‌شنبه و دوشنبه مورخ 5 و 6  دی ماه 1400 در دبیرخانه‌‎ی جشنواره تشکیل جلسه داده و با کاری فشرده به بررسی آثار واصله پرداختند.

با توجه به تازگی زمینه‌ی پیشنهادی، ارسال 215 اثر توسط هنرمندان و فرهیختگان گواه استقبال چشمگیر ایشان از این بخش بود. ابتدا دبیرخانه از میان آثار واصله، 178 اثرکه ضوابط مورد نظر جشنواره را حتی المقدور رعایت نموده بودند به هیئت داوران ارائه داد. هیأت داوران درطبقه‌بندی اولیه با نگاه اجمالی به آثار، آنها را در چهار گروه بر حسب میزان انطباق آن با شاخصه‌های مکانی و موضوعی اعلام‌شده تقسیم و سپس در مراحل بعدی با بحث دقیق‌تر و بررسی جزئیات هر یک از آثار، نسبت به تدقیق آثار هر یک از گروه‌ها اقدام نموده و نهایتا به 3 گروه در مراتب الف، ب و ج دست یافتند.

گرچه کیفیت آثار با میزان توقع و استعداد هنری موجود در جامعه انطباق کامل نداشت؛ هیئت داوران با خوش بینی نسبت به مسیر آغاز شده امیدوار است مساعی به عمل آمده در این قدم موجب تولید آثاری ارزشمند‌تر گردد. هیئت داوران توصیه نمود برای تکمیل و ارتقاء آثار منتخب، مشورت های لازم توسط دبیرخانه و صاحب نظران در اختیار صاحبان آثار قرار گرفته و با نظارت و کمک در اجرا، نتایجی بهتر از آنچه تاکنون ارائه شده فراهم گردد. نهایتاً 14 اثر منتخب مرحله‌ی اول داوری به ترتیب زیر در 3 گروه به اطلاع عموم می‌رسد.

 

ثبت یک نظر