Skip to main content
اخباراعلام نتایج

بیانیه مرحله اول داوران بخش هنرهای نمایشی + معرفی هنرمندان برگزیده

توسط 4 دی 1400No Comments

به گزارش ستاد رسانه ای جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد، بیانیه مرحله اول هیئت داوران بخش هنرهای نمایشی با معرفی هنرمندان برگزیده این بخش انتشار یافت. در این بیانیه آمده است:

هوالجمیل

خدای منان را شاکریم که پس از روزهای سخت و طاقت فرسای همه گیری بیماری کرونا، بار دیگر فرصتی برای گردهمایی هنرمندان فراهم آمد تا به بهانه جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد مقدس حضور چشمگیر و امیدبخش این قشر صبور و متعهد ایران اسلامی را در صحنه به نظاره بنشینیم. نیز بر خود فرض می‌دانیم که در این مجال مراتب قدردانی خود را از مسئولین بزرگوار این جشنواره و مدیران و پرسنل محترم شهرداری مشهد که با دغدغه و اهتمام فضای این رویداد مبارک را فراهم آورده‌اند، ابراز داریم.

استقبال شایان توجه هنرمندان عرصه نمایش از جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد علاوه بر آنکه نویدبخش روزهای خوبی برای این جشنواره و از سرگیری فعالیت‌های هنری در دوران پسا کرونا در مشهد مقدس بود کار انتخاب آثار برگزیده جهت راهیابی به مرحله بعد را نیز کمی دشوار نمود. در این راستا هیئت داوران پس از ساعت‌ها بحث و بررسی با در نظر داشتن سطح کیفی طرح های پیشنهادی ارائه شده و مطالعه رزومه هر یک از متقاضیان محترم نهایتاً ۴۲ طرح را برای حضور در مرحله دوم برگزید.

این ۴۲ طرح که به صورت گروه های دوتایی در ۲۱ فصل (مطابق سرفصل‌های پیشنهادی دبیرخانه جشنواره) تقسیم گردیده است در گام اول در بردارنده طرح‌های برگزیده ارائه شده توسط متقاضیان و در گام دوم تکمیل شده با تشخیص توانمندی گروه های نمایشی بر اساس رزومه ارائه شده است. به این معنا که بخش اعظم آثار را منتخب طرح های برگزیده به خود اختصاص داده و در سرفصل هایی که هیئت داوران به طرح مناسبی نرسیده است گروه‌های برگزیده‌ی را که طرح پیشنهادی ایشان مورد موافقت قرار نگرفته در موضوع دیگری به ارائه طرحی جدید دعوت کرده است.بدیهی است انتخاب نهایی آثار بر اساس طرح های تکمیل شده و ارتقا بخشیده شده و نهایتاً اجرای مناسب گروه نمایشی خواهد بود.

هیئت داوران امیدوار است با حضور گروه های برگزیده نمایشی مشهد و کشور و استفاده از طرح های مناسب و با کیفیت شاهد جشنواره‌ای گیرا و دلنشین و در شأن نام مقدس حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیة والثّنا) و شهر بزرگ مشهد باشیم.

 

با احترام، هیئت داوران بخش هنرهای نمایشی

– امیر بشیری
– عباس جانفدا
– مهدی سیم ریز

 

اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول بخش هنرهای نمایشی عبارت است از:

 

ثبت یک نظر